Avainsana: lähiluonto
-

Kesäkeitaalla
Tänään oltiin Vetokannaksella. Tunnelma oli leppoista ja ihmiset olivat selvästi kesäfiiliksissä. Kyllä olisi Tikkurilaankin kiva saada kesäkeidas! Kävin myös kävelyllä ja rentoutumassa kampanjoinnin lomassa kauniissa jokiympäristössä. Vetokannaksella vesi oli yllättävän lämmintä, kun sinne pulahti kampanjoinnin jälkeen. Kiitos Vihreälle porukalle parhaasta seurasta! Paikalla Tuire Kaimio, Mirva Pajanne, Tytti Villanen, Johanna Lätti, Petra Miessmer ja Max Mannola.
-

Ilmastolääkäreiden kuntavaaliteema 2
Tässä Ilmastolääkäreiden toinen vaaliteema esittelyssä. Luontoympäristö alle 300m päässä kotiovesta on Vantaan palveluverkkosuunnitelman tavoitteita ja toteutuu varsin hyvin. Pitäisi vielä varmistaa, että se kodin läheisyydessä oleva luontoympäristö on monimuotoista ja elinvoimaista. Silloin terveyshyöty ihmisellekin on suurempi. Tutustu kaikkiin neljään Ilmastolääkäreiden kuntavaaliteemaan Lääkärin sosiaalinen vastuu ry:n sivuilla!
-

Tällä viikolla lähiluonnossa: sammakoiden kutu
Kevät on minun lempivuodenaikani. Luonto tarjoaa nyt joka päivälle uutta ihmeteltävää. Tämän viikon ehdoton must Variston, Pellaksen, Martsarin, miksei Myrtsinkin asukkaille on sammakoiden jokavuotiset kutumenot metsätien varressa. Joka päivä ohi kulkiessa on ihmisiä joukoittain seuraamassa sammakoiden touhuja. Lapset ovat innoissaan ja aikuisetkin hiljenevät katselemaan ja kuvaamaan. Monimuotoinen luonto on rikkaus, jota kannattaa vaalia! Hienosti ihmiset…
-

Lähiluonnossa liikkuessa hymyilyttää
Vihdoin pääsin minäkin ladulle! Lähiluonnossa liikkuminen virkistää mieltä arjen kiireiden keskellä. Petikon lumen peittämät männyt, hiljaisuus talvisessa metsässä. En kohdannut laturaivoa, vain hymyileviä ihmisiä. Ehkäpä he vastasivat kasvoillani olevaan onnenhehkuun. Vantaan latuverkosto on nyt erinomaisessa hiihtokunnossa ja luistinradatkin on avattu kuntalaisia ilahduttamaan! Minulle on tärkeää, että jokaisen vantaalaisen on helppo päästä lähiluontoon niin kesällä kuin…
